Marketing sensoryczny w branży gastronomicznej

Marketing sensoryczny z dotykiem

Chociaż myślenie o dotyku jako o taktyce marketingowej może wydawać się dziwne, w niektórych przypadkach może dobrze działać, aby zwiększyć atrakcyjność marki.

Niektóre produkty wymagają użycia produktu przed zakupem. Przykładami tego są technologie, takie jak telefony i samochody. Oba zazwyczaj wymagają praktycznej jazdy próbnej, zanim dana osoba zdecyduje się na zakup.

Możliwość dotykania i interakcji z niektórymi produktami to ważny krok w procesie zakupu.

Oto metody stosowane przez firmy, aby włączyć dotyk do swoich sensorycznych kampanii marketingowych.

Komfort

Dla marek takich jak sprzedawcy mebli umożliwienie klientom siedzenia na meblach i dotykania ich przed zakupem jest integralną częścią marketingu. Modele podłóg z tych samych elementów są oferowane w sklepach, aby dać klientom szansę na przeżycie.

Sprzedawcy odzieży często mają tę samą konfigurację, aby ludzie mogli zapoznać się z wyglądem i dotykiem odzieży przed zakupem.

Zabezpieczenie

Niektóre marki używają grubego kartonu, aby nadać swojej firmie poczucie jakości. Kartki z podziękowaniami i broszury to świetne sposoby na wywarcie wrażenia na klientach po ich wizycie. Podczas gdy materiały drukowane są droższe niż wersje cyfrowe, dla niektórych firm wrażenie dotykowe dodaje im przewagi. Marketing sensoryczny taki jak M oferuje sposób na tworzenie niesamowitych drukowanych zabezpieczeń dla Twojej firmy, dzięki którym się wyróżnisz.

Testy praktyczne

Wiele firm oferuje dziś praktyczne testy swoich produktów. Apple był jedną z pierwszych marek, która zapewniła dostęp do swojej technologii w sklepie. Takie podejście umożliwiło użytkownikom dotykanie i interakcję z technologią przed zakupem. Zamiast koncentrować się na sprzedaży, podejście Apple polegało na umożliwieniu ludziom korzystania z narzędzi, dopóki nie zdecydują, co im odpowiada. Wiele sklepów oferuje obecnie podobne doświadczenie „wypróbuj, zanim kupisz”.

Marketing sensoryczny ze smakiem

Smak to kolejny zmysł trzewny, który często jest pomijany w marketingu. Smak to sposób na odwołanie się do biologicznych potrzeb ludzi do jedzenia i picia. Jest ściśle powiązany ze zmysłem węchu i może na niego znacząco wpływać również inne zmysły.

Oczywiście zmysł smaku jest niezwykle subiektywny, więc często może się to odbić, jeśli ludziom nie podoba się sposób, w jaki smakuje produkt. Tak było w przypadku, gdy Coca Cola wprowadziła „New Coke” w 1985 roku i odnotowała dramatyczny spadek sprzedaży. 

Niektóre strategie marketingowe wykorzystują próbki żywności, aby zachęcić klientów do zakupu. Ta taktyka jest powszechnie spotykana w supermarketach.


Oto sposoby, w jakie firmy wykorzystują smak w marketingu sensorycznym.

Próbki

Najpopularniejszym rodzajem marketingu smakowego są próbki żywności i napojów. Są one bardzo powszechne w supermarketach i sklepach monopolowych. Początkowy smak czegoś pomoże konsumentowi zrozumieć produkt spożywczy lub napój w intuicyjny sposób.